Borsa ve Forex

Merhaba değerli okurlar. Bir yazımıza daha birlikteyiz. Önceki yazılarımda Borsa nasıl oynanır ve Borsa bilen bir kişi Forex piyasalarında zorluk çeker mi gibi bilgilerden bahsettim. Bu yazımda da kendi deneyimlerimden bahsetmek istiyorum.

forex

Bilindiği üzere Forex ülkemizde son yıllarda Sermaye Piyasası Kurulu denetiminden sonra güven kazanmış ve yatırımcı sayısını artırmış bir piyasadır. Ve dünyanın en büyük işlem hacmine sahip piyasasıdır. Bundan birkaç yıl önce Borsa oynayan birisiydim. Sadece az bir ekonomi bilgim ile bazı şirketlerin hisselerini alıyor ve satıyordum. Piyasaları da sadece ucundan takip ediyordum. Arkadaşlarımın da yardımı ile Borsa nasıl oynanır biliyordum. Aldığım hisseleri arkadaşlarımın tavsiyesi ya da ekonomi programlarındaki yorumlara göre yapıyordum. Kazancım da oldu kayıplarımda oldu. Yani ne ileri ne geri gittim. Olduğum yerde durdum.

Forex piyasaları ile tanışıncaya kadar Forex nasıl oynanır hiçbir bilgim yoktu. Fakat birkaç kez duyduktan sonra Borsa’ya benzeyen bir yapısı olduğu fikri oluşu bende. Biraz araştırdıktan sonra daha da ilgi duymaya başladığım piyasalar bana çok basit gelmeye başladı. İşlem platformunun çok güzel özellikleri bulunmaktaydı. Ben yatarken bile verdiğim emirler doğrultusunda yatırımım işlem görmeye devam edebiliyordu. En cazip özelliklerinden birisi de kaldıraç oranı idi. Elimde bulunan 100 dolar gibi bir meblağ Forex piyasalarında 10.000 dolar gibi işlem görüyor ve kazancım 10.000 dolar üzerinden oluyordu.

Biraz heyecanlanmamda etkili olan kaldıraç yöntemini ücretsiz edindiğim demo hesabı ile denemeye koyuldum. Birkaç küçük yatırım yaptım. Sonra kaldıraç oranını kullanmaya karar verdim. Ve gördüm ki bir anlık sabırsızlık ve acemilikle bütün parayı kaybettim. Fakat iyi ki sanal oyun oynamıştım. Yoksa gerçek para hesaptan oynamış olsaydım bütün varlığımı kaybedebilirdim. Anladım ki Borsa nasıl oynanır bilmek Forex piyasalarında bir işe yaramıyor.

Tagged: , , , , ,

Leave a comment